de-ce-mint-cei-mai-multi-oameni-atunci-cand-calatoresc.-studiul-care-a-descoperit-motivul-inedit


Acest raport intrigant dezvăluie faptul că cei mai mulți călători se angajează în diferite forme de minciună, care variază de la mici exagerări până la fabulații complete. Dar de ce fac oamenii acest lucru? Experții au găsit motivul și este unul inedit.

Cei mai mulți oameni mint puțin când călătoresc

Fie că vorbim despre mici conversații cu străini ori se angajează în discuții ample, oamenii ajung cumva să mintă atunci când călătoresc. Comportamentul este unul ciudat, însă un studiu a dezvăluit motivul din spatele lui.

Se pare că aceste minciuni servesc la o varietate de scopuri, de la protejarea intimității personale la îmbunătățirea experiențelor sociale pe drum.

Studiul a identificat un spectru de minciuni legate de călătorii. La un capăt se aflau minciuni nevinovate despre itinerarul sau cazarea cuiva, care erau comune și care pot fi o formă de precauție în vacanță. E normal să nu divulgi adresa la care stai sau itinerariul călătoriei tale ori lucruri care ar putea să te pună în pericol.

Însă pe de altă parte, participanții au recunoscut că exagerează luxul cazării lor sau exclusivitatea experiențelor lor culinare, totul pentru a-și face călătoria să pară mai impresionantă.

În mijlocul spectrului se aflau minciuni pentru a proteja intimitatea.

Respondenții au recunoscut că furnizează nume false sau detalii vagi atunci când interacționează cu străini, în special atunci când se simt incomod sau nesiguri.

Acest tip de minciună, sugerează raportul, este un mecanism natural de apărare în medii necunoscute.

La celălalt capăt erau fabricații mai elaborate, care implicau adesea povești inventate sau identități alternative.

Aceste minciuni erau folosite în principal pentru a scăpa de realitate sau pentru a adăuga o notă de aventură călătoriei.

Psihologia persoanelor atunci când sunt departe de casă

Raportul a identificat mai multe motive care stau la baza acestor minciuni legate de călătorii. În primul rând, dorința de a impresiona sau de a se integra cu ceilalți călători sau localnici era un motiv obișnuit pentru exagerarea detaliilor.

Mulți respondenți au simțit că experiențele lor erau cumva validate atunci când au împărtășit povești impresionante, chiar dacă acele povești nu erau în întregime adevărate.

În plus, nevoia de intimitate și securitate a funcționat ca un stimulent puternic. Într-o eră în care informațiile personale sunt din ce în ce mai valoroase și preocupările privind confidențialitatea online sunt de primă importanță, mulți dintre cei care călătoresc furnizează informații false sau limitate despre ei înșiși.

De ce și cât mint oamenii

Conform cercetărilor de pe site-ul de comparație a zborurilor Jet Cost, călătorii din Statele Unite au menționat că se simt rușinați, au dorința de a părea că au călătorit mult și speranța de a impresiona pe cineva drept principalele motive ale minciunilor lor.

În plus, două treimi dintre cei peste 4.000 de americani chestionați au recunoscut că au mințit și despre experiențele lor, cu vremea, calitatea cazării și numărul de vizite turistice făcute fiind cele mai comune minciuni.

Studiul a constatat, de asemenea, că 27% dintre respondenți au călătorit în străinătate, iar 61% au recunoscut că au exagerat adevărul despre vacanța lor. Condițiile meteorologice ocupă primul loc, cu 34%, calitatea cazării a fost pe locul doi cu 29%, iar numărul de obiective turistice vizitate a fost pe locul trei, cu 27%.

„Americanii simt în mod clar nevoia de a părea că au călătorit”, a spus un purtător de cuvânt al Jet Cost.

„Cu presiunile moderne ale rețelelor sociale, oamenii simt că trebuie să dovedească ceva celorlalți, ceea ce este păcat – dar viața nu este o competiție și doar pentru că cineva spune că a făcut ceva, nu înseamnă că ești mai puțin om pentru că nu ai făcut-o.”

Călătorii din SUA au mințit și despre cantitatea de alcool consumată (23%) și câți bani au cheltuit (21%). Alți 68% au spus că au spus cuiva că s-au bucurat mai mult de vacanța lor decât au făcut-o, iar 52% au dezvăluit că nu ar spune nimănui dacă vacanța lor a fost un dezastru.

În cea mai surprinzătoare descoperire, 10% dintre respondenți au recunoscut că au postat o imagine falsă pe rețelele sociale pentru a întări minciunile.

Un alt sondaj a dezvăluit că 1 din 5 oameni au inventat povești despre weekend-urile lor și le-au postat pe rețelele sociale pentru a părea mai interesanți.

Un număr similar a creat povești legate de weekend-uri pentru a avea ce discuta cu colegii de la locul de muncă.

Studiul a dezvăluit că aproape 25% dintre britanici postează pe rețelele sociale de cinci ori în timpul unui weekend obișnuit, iar 7% postează de 10 sau mai multe ori.

În plus, descoperirile au arătat că o parte semnificativă a britanicilor petrece mai mult timp pe rețelele sociale decât la pub sau în intimitatea cu partenerul lor.

Aproximativ 1 din 5 oameni simt invidie față de viața altor persoane pe rețelele sociale. De două ori mai multe femei recunosc că se simt astfel decât bărbații.

1 din 10 persoane a recunoscut că se laudă cu ceea ce au făcut în weekend, postând imagini pe Instagram, Twitter și Facebook.

Dintre cei care au creat povești pe rețelele sociale, 10% au mințit despre faptul că jumătatea lor i-a dus într-un weekend romantic surpriză.

40% dintre respondenți au pretins că inventează evenimente false pentru că percep weekend-urile lor ca fiind neîmplinite. O cifră similară a inventat minciuni despre activitățile din weekend pentru că nu vor ca oamenii să creadă că sunt plictisitori.

Descoperirile au arătat că unii oameni vorbesc cu fiecare persoană de la locul de muncă pentru a se asigura că toată lumea știe despre activitățile lor fictive din weekend.

Privind cele mai frecvente minciuni pe rețelele sociale, cea mai populară este să pretindem că am fost într-un weekend în străinătate. Dintre respondenți, 19% au mințit despre înotul cu delfinii, 14% au spus că au petrecut timp cu celebrități și 9% au mințit despre viața lor sexuală.

Studiile sunt surprinzătoare și arată că mulți oameni simt că vacanțele îi validează în fața celorlalți. Cei care nu călătoresc din varii motive sunt percepuți ca fiind plictisitori sau că nu știu să se bucure de viață.

image

4.6/5 - (86 votes)