de-ce-nu-este-bine-sa-bei-apa-sau-suc-in-timpul-mesei.-4-motive-pentru-care-ar-trebui-sa-renunti-la-acest-obicei

Dacă în timp ce iei masa, ai mereu la îndemână și un pahar cu apă sau suc, atunci este cazul să renunți la acest obicei. Potrivit cercetătorilor, este nociv!

Apa elimină toxinele, hidratează organele, transportă minerale către celule și contribuie la toate procesele metabolice. Recomandarea unanim acceptată este aceea ca o persoană să bea între 2 si 2,5 litri de apă pe zi. Există însă unele studii care susțin că un consum de apă în timpul mesei poate afecta capacitatea digestivă a stomacului și poate modifica nivelul de insulină. Iată 4 motive pentru care ar trebui să renunți la consumul de apă în timpul mesei.

Diluează sucul gastric

Acizii digestivi ajută la descompunerea alimentelor și sunt responsabili pentru distrugerea oricăror agenți infecțioși care ar putea fi ingerați împreună cu alimentele. Atunci când bem apă sau suc în timpul mesei, Persoanele se confrunctă cu crampe la nivelul peretelui intestinal.

Această stagnare a întregului proces digestiv permite alimentelor să rămână în stomac mai mult timp și încetinește procesul de trecere a alimentelor digerate în intestin pentru absorbția nutrienților: „Stomacul știe când mâncați și începe să elibereze imediat sucuri digestive. Dacă începeți să beți apă în același timp, ceea ce faceți de fapt este să diluați sucurile digestive eliberate pentru a vă digera alimentele, împiedicându-le astfel să descompună alimentele”, a declarat Shonali Sabherwal, consilier în macrobiotică, The Health Site.

Crește cantitatea de insulină din corp

Consumul de lichide în timp ce mănânci poate duce, de asemenea, la o creștere a nivelului de insulină, la fel ca alimentele cu indice glicemic ridicat. Acest lucru se datorează faptului că, atunci când corpul nu este capabil să digere alimentele suficient de bine, tinde să transforme partea plină de glucoză din acel aliment în grăsime și să o stocheze. Acest proces necesită apoi o creștere a insulinei în organism, crescând nivelul general de zahăr din sânge.

Provoacă aciditate

Dacă suferiți de crize constante de aciditate, atunci acest obicei ar putea fi de vină. Consumul de apă diluează sucurile digestive, iar acest lucru are consecințe negative. Stomacul continuă să absoarbă apă până când devine saturat, după aceea, această apă începe să dilueze sucurile gastrice, făcând amestecul mult mai gros decât în mod normal. Acest lucru duce la secreția a mai puține enzime digestive, determinând scurgerea alimentelor nedigerate în sistem, provocând reflux acid și arsuri.

Reduce cantitatea de salivă

Saliva este primul pas către digestie. Nu numai că are enzime care ajută la descompunerea alimentelor, dar ajută și la stimularea stomacului să se pregătească pentru procesul de digestie. Când bei apă în timpul meselor, saliva se diluează. Acest lucru nu numai că trimite semnale mai slabe stomacului, dar oprește și descompunerea alimentelor în gură, ceea ce face digestia mult mai dificilă.

Masa în liniște, pe îndelete, înseamnă să lăsați sistemul endocrin să își facă misiunea – enzimele digestive să poată fi secretate în timpul normal. Pentru un metabolism sănătos, cel mai bine este să bei apă cu 30 de minute înainte de masă. Acest obicei ajută și la pierderea kilogramelor de care ai vrea să scapi.

SURSA FOTO: Social Media

Absolventă a Facultății de Filozofie și Știinte Politice, Master în Marketing politic și Comunicare. Redactor și reporter la Antena Stars,……

4.4/5 - (119 votes)